skip to Main Content
Kobieta Trzymająca Serce

Zdrowe nawyki, które warto wprowadzić od nowego roku

Koniec roku to czas, kiedy stawiamy przed sobą nowe wyzwania i cele. Chcemy odmienić swoje życie, zacząć jeść zdrowo, regularnie chodzić na siłownię oraz zacząć się rozwijać. Przyznajmy się… ilu udaje się dotrwać w tych postanowieniach? Wraz z ekspresami Fluimucil przygotowaliśmy listę łatwych do wprowadzenia nawyków, które sprawią, że Twoje życie będzie zdrowsze.

Postaw na diagnostykę

To takie proste, a wciąż wiele osób o tym nie pamięta. Zapisz się na podstawowe badania diagnostyczne, takie jak badanie krwi, badanie moczu oraz kału. Umów się na wizytę kontrolną do stomatologa, skontroluj swoje oczy, przestań odkładać wizytę u ginekologa lub urologa.

Jak zacząć? Najlepiej z samego rana! Wcześniej zrób sobie listę badań oraz wizyt, które powinieneś zrobić i poświęć jeden, styczniowy poranek na umówienie się do wszystkich specjalistów. Uwierz – wyjdzie Ci to na zdrowie, a Twoje ciało oraz komfort psychiczny szybko Ci to wynagrodzą.

Zmień nawyki żywieniowe

Nie chodzi nam tutaj o diametralne zmiany, ponieważ te bardzo często porzucamy z czasem. Zmieniając swoje nawyki krok po kroku jesteś w stanie dość do wiele lepszych rezultatów.

Jeśli nie lubisz warzyw, spróbuj zamienić jeden ze swoich posiłków na sałatkę z ciekawym dressingiem.   Jesteś łasuchem? Postaraj się ograniczyć mocno przetworzone, słodzone produkty – owocami. Jesteś kawoszem, ale z dostarczaniem odpowiedniej ilości nawodnienia już u Ciebie krucho? Postaraj się codziennie wypić chociaż jedną butelkę wody. Śniadanie nie jest Twoim ulubionym posiłkiem w ciągu dnia? Spróbuj wyznaczyć sobie okno żywieniowe, dzięki któremu nie będziesz podjadać w nocy.

Nowe nawyki wcale nie muszą być takie złe, a zobaczysz, jak szybko lepiej się poczujesz!

Zadbaj o swój rozwój duchowy (i oddechowy)

Drżysz na słowo yoga? Spokojnie! Postaraj się wyznaczyć w ciągu dnia 15 minut na czas tylko dla siebie i tylko ze sobą.

W tym czasie możesz włączyć sobie ulubioną, relaksacyjną muzykę i zacząć wykonywać krótkie i łatwe ćwiczenia oddechowe. Są one skuteczne nie tylko w walce ze stresem, ale także w poprawie wydolności twoich płuc oraz odpowiedniego rozwoju dróg oddechowych. Chcesz wiedzieć, jakie ćwiczenia wykonywać? Zerknij tutaj!

Czas na aktywność

Aktywność fizyczna to zdecydowanie jeden z najczęściej pojawiających się punktów na liście noworocznych postanowień. Pamiętaj jednak, że klucz nie leży tu w intensywności, a regularności. Jeśli nie jesteś ogromnym fanem siłowni, nie zmuszaj się od razu do 3 intensywnych treningów w tygodniu.

Nawet mała aktywność, taka jak spacer czy jazda na rowerze może być dla Ciebie świetnym początkiem do polubienia sportu. Możesz zacząć od 15 minut aktywności dziennie, a następnie wydłużyć go do 30, 45… a z czasem może i do półmaratonu?

Czas na odpoczynek

Oprócz czasu na aktywność warto wyznaczyć sobie odpowiednio dużo czasu na odpoczynek i regenerację.

Wystarczająca ilość snu ograniczy nie tylko nasz poziom stresu, ale też wpłynie dobroczynnie na rozwój układu immunologicznego. Dzięki temu będziemy mniej podatni na wahania nastrojów, a także na ewentualne infekcje oraz wirusy.

Zadbaj o to, aby mieć w domu odpowiednie leki

Równie szybki do wdrożenia i bardzo przydatny nawyk, który szybko „odhaczysz” ze swojej listy. Pamiętaj o tym, aby zawsze mieć w domu niezbędne witaminy, minerały oraz leki, które pomogą Ci w zwalczeniu większych oraz mniejszych infekcji, a także zadbają o odpowiednią pracę Twojego układu immunologicznego.

Zastanawiasz się, jak skompletować apteczkę? Sprawdź tutaj!

Back To Top