skip to Main Content
Pudełka Z Prezentami świątecznymi Oraz Pudełko Leku Fluimucil

Top pomysły na zdrowe święta

Święta to czas, na który większość z nas czeka cały rok. I nie jest to sprawka tylko wyczekiwanych prezentów choinkowych, o nie! Czas spędzony wspólnie z bliskimi, przy suto zastawiony stole. Wyjątkowe potrawy, które często jemy tylko ten jeden raz w roku. Święta Bożego Narodzenia rządzą się swoimi prawami. Ale jak przetrwać je… ze zdrowym twistem? 

Ubierz się odpowiednio! 

Ten temat powtarzamy jak mantrę w czasie zwiększonej ilości infekcji bakteryjnych i wirusowych, jednak przytoczymy go także w kontekście świąt. 

Wiemy, że pewnie masz już skompletowaną idealną, wigilijną kreację i niekoniecznie jest w niej miejsce na ubiór „na cebulkę” czy odpowiednio ciepły płaszcz. Pamiętaj jednak, że wigilijny wieczór jest długi i ma wiele wyzwań. 

Jedni po wigilijnej biesiadzie i rozpakowywaniu prezentów wybierają się na romantyczny spacer, inni szykują się powoli na pasterkę. Pamiętaj, aby dostosować swój ubiór do temperatury. Jeśli jedziesz do rodziny, zapakuj ze sobą ciepłe buty, rajstopy lub kalesony oraz dobrze izolujący zimno płaszcz. Nie zapomnij też o czapce, szaliku oraz rękawiczkach. 

Nawet, jeśli nie założysz ich wybierając się na wigilijną kolację, dobrze mieć je pod ręką, aby nie marznąć, kiedy zdecydujecie się wyjść na spacer i podziwiać świąteczne dekoracje po wspólnie zjedzonej kolacji. 

Pamiętaj, aby zjeść w ciągu dnia 

Myśl o wszystkich świątecznych rarytasach często odbiera nam apetyty. Niestety głodzenie się przed wigilijną ucztą wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem. I chociaż może wydawać nam się, że jeśli nie zjemy nic przez cały dzień – wciśniemy później jednego krokieta więcej, to błąd! 

Twój przewód pokarmowy na pewno nie zniesie tego dobrze, zwłaszcza, jeśli zjesz za dużo i zrezygnujesz z odpowiedniej ilości ruchu. Jak więc sobie z tym poradzić? 

Postaw na zdrowe i w miarę syte śniadanie oraz mniej kaloryczne przekąski w ciągu dnia. Pamiętaj, nie musisz skosztować wszystkich potraw z wigilijnego stołu. A jeśli już masz taką ochotę, pamiętaj o nakładaniu małych porcji. Zrób sobie też pół godziny przerwy pomiędzy jedzeniem. 

Pamiętaj o ziołach! 

Jeśli to ty organizujesz wigilijne przyjęcie w swoim domu, pomyśl o odpowiednich ziołach oraz przyprawach, które możesz dodać do wybranych potraw. Część z nich wspomaga trawienie i pomoże biesiadnikom przetrwać święta bez zbędnych rewolucji żołądkowych. 

Jakie przyprawy wspomagają trawienie: 

  • majeranek 
  • imbir 
  • gałka muszkatołowa 
  • chrzan 
  • cynamon 
  • rozmaryn 
  • koperek 

Jedz na mniejszym talerzu 

Jest to patent znany dietetykom oraz osobom uprawiającym sport. Jedzenie na mniejszym talerzu sprawia, że jesteśmy w stanie szybciej „najeść się” wzrokiem. Część osób używa jeszcze jednego patentu i je małymi łyżeczkami oraz widelczykami. 

I chociaż może wyglądać to nieco komicznie – pomaga to w wolniejszym jedzeniu, a jak wiemy, informacja o „pełnym brzuchu” dociera do naszego mózgu z lekkim opóźnieniem. 

Aktywność fizyczna 

Po posiłku, odpakowaniu świątecznych prezentów oraz zaśpiewaniu kolęd warto też spędzić chwilę na świeżym powietrzu. Niesamowita, świąteczna aura tego dnia na pewno będzie temu sprzyjać. Wpłynie to także dobrze na trawienie i ograniczy potencjalne bóle brzucha po wigilijnej biesiadzie. 

Zabezpiecz się w odpowiednie leki 

Wigilijna aura oraz emocje mogą osłabić Twoją odporność. Na pewno nie sprzyja temu także niska temperatura oraz zaburzona bariera ochronna żołądka i jelit spowodowana ciężkostrawnym jedzeniem. 

Warto zabezpieczyć się w kilka podstawowych leków  oraz produktów, które mogą okazać się prawdziwym SOS w czasie świątecznych rewolucji. 

Pamiętaj, aby mieć w swojej wyjazdowej lub domowej apteczce krople żołądkowe lub rumianek, które załagodzą ewentualne dolegliwości żołądkowe. Warto wesprzeć się także probiotykiem, który zadba o prawidłową florę bakteryjną żołądka oraz jelit. 

Pamiętaj także o odpowiedniej dawce witamin oraz minerałów – suplementację witaminą C oraz D możesz wdrożyć już kilka dni przed świętami, aby nieco wzmocnić swoją odporność. 

Nie ma co ukrywać, że w czasie świąt o infekcję górnych dróg oddechowych nie trudno. Dlatego zabezpiecz się także w produkty ułatwiające odkrztuszanie, takie jak Fluimucul Forte, który dzięki zwiększonej dawce acetylocysteiny działa szybko i skutecznie. 

Warto pamiętać także o kilku porcjach paracetamolu, gdyby wystąpiła u nas gorączka. 

Back To Top